TCM to suplement diety będący połączeniem kwasu jabłkowego z kreatyną. Dotychczas najbardziej znanym rodzajem tego suplementu był monohydrat kreatyny, jednak cechuje się on mniejszą przyswajalnością niż TCM. Warto przed rozpoczęciem suplementacji poznać wszelkie właściwości, efekty i skutki uboczne stosowania jabłczany kreatyny. 

Korzyści przyjmowania jabłczanu kreatyny 

jabłczan kreatynyDziałanie kreatyny na organizm polega na transportowaniu ATP (adenozynotrójfosforanu) do tkanki mięśniowej. Podczas ćwiczeń mięsień pobiera energie właśnie z ATP, wobec czego duża intensywność i regularność ćwiczeń wymaga jego uzupełniania, aby umożliwić dłuższą pracę mięśnia. Jabłczan kreatyny wspomaga wzrost masy ciała, co jest pożądanym efektem u osób, które ćwiczą i budują masę. Jednak nie jest to tak duży wzrost jak w przypadku monohydratu kreatyny, wobec czego jabłczan kreatyny jest dobrym rozwiązaniem dla sportowców, którzy przebywają na diecie redukcyjnej i jednocześnie wciąż trenują – uzyskają w ten sposób dodatkową energię i siłę bez nadmiernego wzrostu wagi. Warto jednak pamiętać, że długotrwale i nadmierne stosowanie jakichkolwiek suplementów diety może przynosić efekty uboczne, dlatego należy przed rozpoczęciem kuracji wykonać podstawowe badania i skonsultować się z lekarzem. Specjalista pomoże również dostosować odpowiednią dawkę do naszej wagi i celów – inna będzie w przypadku diety redukcyjnej i inna w przypadku diety na wzrost masy ciała. 

Stosowanie suplementów diety jest wskazane każdemu człowiekowi, który ze względu na swój tryb życia, intensywny wysiłek bądź niezbilansowaną dietę nie dostarcza odpowiedniej ilości makroelementów do organizmu. W ten sposób zadbamy o to, aby organizm był bogaty we wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. 

Close Menu