Wszyscy kierowcy znają to uczucie kiedy jedna z części naszego samochodu przestaje działać tak jak w momencie gdy kupiliśmy samochód i konieczna jest jej wymiana na nową. Ja ostatnio musiałem wymienić jeden z elementów układu wydechowego, przyczyną tego była bardzo nierówna praca układu. Wiedziałem co jest tego przyczyną znam się trochę na motoryzacji dlatego postanowiłem wymienić na część samodzielnie. 

Wymiana łącznika układu wydechowego

Łączniki elastycznePrzed udaniem się do sklepu z częściami motoryzacyjnymi lub hurtowni w celu zakupu jakiegokolwiek łącza jesteśmy zobligowani dokładnie sprawdzić specyfikację starej części. Ja musiałem dokładnie zmierzyć cały łącznik elastyczny znajdujący się w okolicach kolektora wydechowego. Bez dokonania tych pomiarów całą wymiana mogłaby okazać się nie możliwa. Dokładnie wymierzenie tej części jest niezbędne ponieważ wszelkie katalogi motoryzacyjne nie klasyfikują dokładnych wymiarów konkretnych łączników tylko wymiary oraz specyfikacje całego zamontowanego układu wydechowego zamontowanego w danym samochodzie. W moim przypadku najważniejszym wymiarem była średnica rury znajdującej się bezpośrednio za złączem. Łączniki elastyczne coraz częściej są wykonywane z przeróżnych materiałów odpornych na korozję i staje się to powoli standard w przypadku tej części. Użycie elastycznych materiałów w przypadku łącznika jest bardzo ważne ponieważ to on spełnia rolę eliminatora drgań, które generowane są pomiędzy jednostką napędową a układem wydechowym. Wymiana tej części jest bardzo prosta największą trudność może sprawić nam zamontowanie nowej złączki na elemencie wydechowym. 

Podczas wymiany należy pamiętać aby całe połączenie było szczelne. Prawidłowo działający łącznik elastyczny jest jednym z najważniejszych elementów budowy układu wydechowego. Jeśli dostrzeżemy różnicę w pracy naszego układu wydechowego bądź silnika lub jeśli będziemy odczuwać silne drgania rozwiązaniem problemów może być wymiana łącznika elastycznego. 

Close Menu